מזכיר המדינה האמריקני בלינקן: "לעולם לא תהיו לבד"

    מוטי הלפרין No Comments on מזכיר המדינה האמריקני בלינקן: "לעולם לא תהיו לבד"

    בהצהרה עם רה"מ אמר מזכיר המדינה האמריקני, שהגיע לישראל יחד עם שליח הממשל לנושא חטופים: "נספק כל תחמושת שצריך. חייבים לעמוד יחד מול הרגע הקשה הזה". נתניהו הודה לו: "באת לעם כואב, עם של אריות. כפי שדאעש נמחץ – כך יהיה גם עם חמאס". בלינקן ייפגש בהמשך עם גנץ וגלנט – וגם עם אבו מאזן

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הגיע היום לביקור סולידריות בישראל, ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – בפתח ההצהרה המשותפת של השניים אמר נתניהו לבלינקן: "אדוני המזכיר, אתה בא הנה לעם כואב, עם לוחם, עם של אריות". נתניהו חזר על המסר: "חמאס הוא דאעש, ובדיוק כפי שדאעש נמחץ – ככה יהיה גם עם חמאס". ראש הממשלה קרא לקהילה הבינלאומית: "צריכים להוקיע את חמאס מהקהילה הבינלאומית. אף מדינה לא צריכה לסייע להם, ואלה שעושות את זה צריכות להיות מוכות בסנקציות".

    מזכיר המדינה בלינקן ציין בתחילת דבריו כי אינו בא לכאן רק כמזכיר המדינה האמריקני – אלא גם כיהודי. "סבא שלי ברח מהפוגרום ברוסיה, הוא שרד את מחנות השואה, אושוויץ, מיידנק. לכן, אדוני ראש הממשלה, אני מבין ברמה האישית את משמעות הטבח של חמאס בישראלים, יהודים – ושל יהודים בכל מקום", אמר.

    בלינקן הוסיף בהצהרה נרגשת למדי כי הוא מדבר כעת מכאן, מישראל, גם כאבא לילדים: "בלתי אפשרי לראות את התמונות האלה, של ילדים והורים שהתחבאו בבית שלהם ואני לא יכול שלא לחשוב על הילדים הקטנים שלי. איך אפשר בכלל להבין את זה, לעכל את זה".

    לדבריו, "אנחנו נדהמים מהפגנת הסולדריות בישראל. אתם אולי חזקים בעצמכם, אבל כל עוד ארה"ב קיימת – אתם לעולם לא תהיו לבד. נעמוד יחד מול הרגע הקשה הזה של האנושות. נספק כל תחמושת שצריך. חלק הגיע וחלק בדרך. לחמאס לא אכפת מעתיד העם הפלסטיני – לחמאס יש רק מטרה אחת: להרוס את ישראל ולרצוח יהודים. אנחנו, הדמוקרטיות, מבדילות את עצמנו מארגוני הטרור – שגם בשעת מלחמה ההומניות שלנו, האנושית והערכים שלנו הם אלה שהופכים אותנו למי שאנחנו"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: "תודה על הביקור החשוב שלך כאן היום. תודה לך, תודה לנשיא ביידן, ותודה לעם האמריקני על תמיכתכם היוצאת דופן בישראל במלחמה שלנו נגד הברברים של חמאס. אני מודה לך באנגלית, ואני רוצה גם להודות לך בעברית. 

    "אני רוצה להודות למזכיר המדינה בלינקן, לנשיא ביידן ולעם האמריקני, על התמיכה הכבירה שלהם במלחמה שלנו נגד הברברים של החמאס. 

    "אדוני המזכיר, אתה בא הנה לעם כואב, עם לוחם, עם של אריות, עם שנחוש לנצח את כוחות הרשע מסביבנו. משעה לשעה אנחנו שומעים על סיפורי הזוועה ועל סיפורי הגבורה. סיפורי הזוועה אומרים הכול עליהם, וסיפורי הגבורה אומרים הכול עלינו – והגבורה הזאת תנצח.

    "אדוני המזכיר, הביקור שלך הוא דוגמה מוחשית נוספת לתמיכתה החד משמעית של אמריקה בישראל. חמאס הוכיח שהוא אויב הציוויליזציה. הטבח של צעירים, שחיטת משפחות שלמות, הרצח של הורים מול ילדיהם ורצח ילדים מול הוריהם, שריפת אנשים חיים, עריפת ראשים, החטיפות. ילד צעיר שלא רק שנחטף – התעללו בו, פגעו בו, תקפו אותו. והמיצג המחליא שבו חגגו את ביצוע הזוועות, חגגו והיללו את הרוע.

    "הנשיא ביידן צדק לגמרי כאשר כינה את זה רוע טהור. חמאס הוא דעאש. בדיוק כפי שדעאש רוסק, כך נרסק את חמאס, ויש לטפל בחמאס בדיוק כפי שטיפלו בדעאש. יש להקיא אותם מקהילת האומות. אל למנהיגים להיפגש איתם, ואל למדינות לתת להם מחסה – ויש להפעיל סנקציות על מי שיעשה את הדברים האלה.

    "טוני, ידידי, אני אומר לך ואני אומר לכולם. עומדים בפנינו הרבה ימים קשים, אולם אין לי ספק שכוחות הציוויליזציה ינצחו. והסיבה שזה נכון היא שאנחנו מבינים את הדרישה הראשונה כדי להגיע לניצחון והיא מה שאמרת עכשיו בפגישה בינינו: בהירות מוסרית. זהו הזמן, זמן מסוים ומיוחד, שבו עלינו לעמוד זקופים, גאים ומאוחדים מול הרוע. 

    "טוני, אתה נוקט עמדה זאת. אמריקה נוקטת עמדה זו. תודה שאתה נמצא כאן היום. תודה לאמריקה על עמידתה עם ישראל, היום, מחר ותמיד".

    לאחר הצהרת התמיכה החד-משמעית – כעת בלינקן ייפגש גם עם שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נשיא המדינה יצחק הרצוג ושרים נוספים. סטיבן גילן, שליח הממשל האמריקני לנושא חטופים, מתלווה למזכיר המדינה בביקורו בישראל, והשניים צפויים להיפגש גם עם נציגים של משפחות החטופים האמריקנים.



    0 תגובות